Volkswagen Caddy 2021: cena, dane techniczne, zdjęcia

Pierwsze pojazdy obecnej generacji nowego Volkswagena Caddy 2021 , które otrzymały indeks pracy Typ 2K, zostały wprowadzone na rynek w 2004 roku w ramach specjalnego salonu pojazdów użytkowych w Holandii. Przeprojektowanie w 2010 roku nie tylko pozwoliło modelowi pozostać na rynku, ale także stać się jednym z liderów sprzedaży w swojej kategorii.

W 2013 roku niemieccy dealerzy z powodzeniem sprzedali prawie 145 000 caddies na całym świecie. Rok później sprzedaż osiągnęła 149 000 sztuk. Jednocześnie łączny nakład minivanów i nowych samochodów dostawczych Volkswagena trzeciej generacji w jedenastoletnim okresie produkcyjnym przekroczył 1,5 miliona samochodów.

Te imponujące liczby bezpośrednio wskazują na sukces Caddy. W związku z tym inżynierowie i projektanci firmy deweloperskiej, którzy pracowali nad stworzeniem modelu nowej generacji, musieli ciężko pracować nie tylko na wsparcie już osiągniętego sukcesu, ale także na jego dalszy rozwój.


Nowy Volkswagen Caddy 2021

Specjaliści od nowego Volkswagena Caddy 2021 starannie dostosowali konstrukcję pojazdu i zmodernizowali komponenty techniczne, tak aby wyniki aktualizacji nie odstraszyły potencjalnych nabywców. Być może dlatego po przetestowaniu czwartej generacji nowego Volkswagena Caddy 2021 wygląda na to, że ten samochód jest kolejnym przeprojektowaniem obecnej trzeciej generacji.

Model charakteryzuje się wyglądem nowego firmowego designu, który został wykorzystany do wszystkich innowacji, które zostały wprowadzone na taśmie przenośnika niemieckiej firmy w ostatnich latach. Przód furgonetki jest bardzo podobny do Golfa siódmej generacji. Ponadto wygląd samochodu łączy w sobie cechy Passata B8 i nowego Touarega.


Kontury nowego Volkswagena Caddy 2021 stały się bardziej surowe i solidne, linie reflektorów w optyce czołowej zostały zaostrzone, a na masce pojawiły się nowe maski. Kratka i przedni zderzak są nowe. Linię progu po bokach nadwozia podkreślają eleganckie wzmocnienia na drzwiach i błotnikach auta.

Z profilu samochód prezentuje się elegancko dzięki nowym, czystym zderzakom oraz pięknemu spojlerowi umieszczonemu nad szybą tylnej klapy. Projektantom udało się stworzyć nowoczesny i elegancki samochód, który jednocześnie daje powściągliwość i arystokrację. Samochód wygląda równie efektownie jak tył. Nowe tylne światła z podświetleniem LED nadają pojazdowi bardziej wyrazisty wygląd. Piąte drzwi mają niemal idealny kształt i duże przeszklenia.

Wygląd i wnętrze nowego Volkswagena Caddy 2021

Wnętrze nowego Volkswagena Caddy 2021 również zostało znacząco zmienione. Oprócz nowego projektu i różnicy w projektowaniu pojazdów użytkowych, nowość otrzymała obszerną listę elektronicznych asystentów kierowcy i aktywnych systemów bezpieczeństwa. Samochód jest opcjonalnie wyposażony w adaptacyjny tempomat, system hamowania awaryjnego, automatyczne reflektory oraz asystentów parkowania pionowego i równoległego.

Usiądź za kierownicą lub na fotelu pasażera Nowy Volkswagen Cuddy 2021 jest tak samo wygodny, jak np. W salonie najpopularniejszego modelu hatchback. Architektura kluczowych elementów wnętrza – panel przedni i konsola środkowa, a także konstrukcja paneli drzwi wewnętrznych, przednich i tylnych siedzeń – na wiele sposobów oddają wnętrze poprzedniego modelu. Jednak takie wrażenie pojawia się tylko wtedy, gdy maszyna jest znana po raz pierwszy.


Przy bliższym przyjrzeniu się wnętrzu nietrudno zauważyć nową kierownicę z wyciętą krawędzią w dolnej części, nową formą odchylenia układu wentylacji, kolejną jednostkę odpowiedzialną za obsługę klimatyzacji oraz nowe centrum multimedialne. W najdroższej konfiguracji nowy Volkswagen Caddy 2021 wyposażony jest w najnowocześniejszy system multimedialny z nawigacją, kamerą cofania oraz dużym 6,33-calowym ekranem dotykowym. Wśród innych innowacji w samochodzie można zauważyć zmodyfikowaną podstawę konsoli środkowej oraz nową dźwignię zmiany biegów.

✓ Możesz również sprawdzić:

Zastosowane materiały wykończeniowe stały się bardziej jakościowe. Oczywiście nie ma wkładek z polerowanego aluminium czy szlachetnego drewna, ale zastosowane tworzywa sztuczne są przyjemne w dotyku i dobrze wyglądają. Przednie siedzenia, podobne do tych w crossoverze Tiguan, zapewniają wysoki poziom komfortu kierowcy i pasażerowi z przodu oraz zapewniają komfort nawet podczas długich podróży.

Nowy Volkswagen Caddy 2021 stał się wygodniejszy i bardziej elegancki i nie stracił funkcjonalności poprzedniej generacji modelu. Siedzenia w tylnym rzędzie są składane 40/60, natomiast siedzenia w drugim rzędzie można nie tylko złożyć, ale także szybko wyjąć z kabiny, co znacznie zwiększa przestrzeń ładunkową samochodu.

Nawiasem mówiąc, standardowa wersja samochodu może pomieścić 3030 litrów bagażu. Wersja Caddy Maxi z rozstawem osi przekraczającym 3 metry może przewozić około 4150 litrów bagażu. Pasażerowie mogą dosłownie wsiąść przez boczne przesuwne drzwi. Przez te same drzwi boczne można również wydajniej obsługiwać maszynę w transporcie towarowym, jeśli tylne siedzenia Caddy zostaną usunięte. Boczne drzwi uzupełniają ogromną pokrywę bagażnika i zapewniają maksymalny komfort podczas załadunku i rozładunku pojazdu.

Charakterystyka techniczna nowego Volkswagena Caddy 2021

Platforma PQ35, która zbudowała nowość i wykorzystała ją w poprzednim modelu. W przypadku minivanów nowej generacji projektanci zdecydowali się na niezależne zawieszenie kół z tradycyjnymi kolumnami McPhersona z przodu. Za nim zamontowane jest pół-niezależne zawieszenie, które uzupełnia podpora zawieszona na specjalnych sprężynach podłużnych.

Elektryczne wspomaganie kierownicy stało się bardziej wydajne i zapewnia wyraźną reakcję na działania kierowcy. Jednak zastosowanie mechanizmów bębna hamulcowego do tylnych kół wydaje się dość dziwne. Jednak tylko podstawowe wersje maszyny są wyposażone w hamulce bębnowe.

Nowy program Volkswagena Caddy 2021 jest dość rozbudowany. Lista silników obejmuje trzy silniki benzynowe o pojemności roboczej 1,0, 1,2 i 1,4 litra. Przyszły nabywca może wybrać wersję vana z silnikiem Diesla. Niektóre wersje grupy 2-litrowych silników wysokoprężnych mają maksymalną moc od 75 do 122 KM. Początkowy silnik wysokoprężny charakteryzuje się wysokim zużyciem paliwa. Według niemieckich inżynierów samochód z takim silnikiem spala maksymalnie 3,9 litra oleju napędowego na 100 km toru.

Oprócz wymienionych silników dostępny będzie nowy 1,4-litrowy silnik TGA, który wymaga tankowania ciekłym metanem. Wersja z silnikiem benzynowym nosiła nazwę New Volkswagen Caddy 2021 EcoFuel. Zatankowanie 4,1 litra płynnego gazu powinno wystarczyć na 100 km.

Oprócz długiej listy silników programiści oferują kilka przekładni redukcyjnych. W zależności od wybranego silnika, samochód może być agregowany przez pięcio- lub sześciobiegową manualną skrzynię biegów, a także przez sześcio- i siedmiozakresowe węzły robota DSG.

Zdjęcie nowego Volkswagena Caddy 2021

  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
(1 głos, im mittleren: 5 von 5)