Ford F-150 2021: dane techniczne, cena, data wydania

Długo oczekiwana prezentacja zaktualizowanego pick  upa Forda F-150 2021 odbyła się na kontynencie północnoamerykańskim. Najpopularniejszy model na rynku amerykańskim (około 900 000 rocznych sprzedaży) wszedł do czternastej generacji po udoskonaleniu na wszystkich frontach i uzyskaniu pełnej modyfikacji hybrydowej po raz pierwszy w historii. Tradycyjnie samochód będzie miał wiele opcji, które są odpowiednie do rozwiązania różnych problemów. Dostępne są trzy typy kabin, pięć wymiarów rozstawu osi i trzy typy przestrzeni ładunkowej. Główne poziomy wyposażenia to sześć: XL, XLT, Lariat, King Ranch, Platinum i Limited.

Opcje konstrukcji i układu nadwozia

Programiści nie zmienili znacząco wyglądu modelu, ale udostępnili szerokie opcje personalizacji. 11 różnych kratek wykonano samodzielnie, a dostępnych jest wiele felg i dwukolorowych kolorów nadwozia. Klienci mogą również wybierać między różnymi opcjami aplikacji tylnej klapy.


Kabina tradycyjnie ma trzy wersje: jednorzędowe, „półtora” i dwurzędowe. Producent skupia się na ulepszonych właściwościach aerodynamicznych wszystkich modyfikacji. Są one zoptymalizowane poprzez dostosowanie geometrii części nadwozia, zmianę kształtu bagażnika i zainstalowanie aktywnych amortyzatorów za osłoną chłodnicy. Samochód jest opcjonalnie wyposażony w duże podnóżki z napędem elektrycznym. Reflektory i latarki LED znajdują się w pakiecie „starszej” wersji.


Sprzęt do zbiórki

W nowej generacji ciężarówka Ford F-150 2021 otrzymała wiele interesujących i przydatnych opcji. Zacznijmy od systemów audio-nawigacyjnych. Tutaj zwracamy uwagę na wygląd 12-calowej cyfrowej deski rozdzielczej w drogich wariantach wyposażenia. Na ekranie wyświetlane są różnorodne dane, w tym tryb jazdy i komunikaty nawigacyjne.

Cóż, głównym narzędziem do zarządzania funkcjami pokładowymi jest najnowocześniejszy Sync 4 Media Center. Wyświetlacz w początkowych wariantach wyposażenia XL i XLT ma 8 cali, w wysokich i wyższych wersjach XLT 12 cali. Obsługiwane funkcje obejmują połączenie bezprzewodowe za pomocą automatycznych interfejsów Apple CarPlay / Android, rozpoznawanie poleceń głosowych, bezpłatny dostęp do treści multimedialnych i usług online. Zapowiadana jest także aktualizacja oprogramowania bezprzewodowego.

Wprowadzono wiele ulepszeń w dziedzinie bezpieczeństwa. Zaktualizowany pick-up otrzymał rozszerzony zestaw asystentów elektronicznych Ford Co-Pilot360 2.0. Obejmuje hamowanie awaryjne z wykrywaniem pieszych, kamerę cofania z dynamicznymi liniami znakowania i automatyczne włączanie reflektorów. Istnieje oddzielny system wykrywania ruchu zbliżającego się podczas skręcania w lewo (asystent skrzyżowania) oraz rozszerzony parker z równoległymi i równoległymi funkcjami parkowania (Active Park Assist 2.0). Podczas manewrowania przyczepą pomocne jest narzędzie Pro Trailer Backup Assist, za pomocą którego można sterować poleceniami, obracając przełącznik obrotowy.

Prawdziwym przełomem w urządzeniach elektronicznych jest włączenie Active Drive Assist do zakresu systemów pomocy dla autopilotów. Może prowadzić samochód niezależnie na wszystkich głównych trasach w USA i Kanadzie bez konieczności trzymania kierownicy za rękę. Kierowca musi tylko monitorować sytuację na drodze, ponieważ w kabinie znajduje się kamera, która kontroluje pozycję głowy i wzrok osoby. Sprzęt wymagany do obsługi kompleksu Active Drive Assist jest już zainstalowany w nowym przetworniku, ale oprogramowanie pojawi się dopiero w trzecim kwartale 2021 r. Może być zainstalowany bezprzewodowo lub w kabinie dealera.

✓ Możesz także sprawdzić:

Jak się okazało, nowy model Forda F-150 2021 z elektroniką jest w pełnym porządku, ale co z praktycznym komponentem? Również tutaj samochód czternastej generacji ma coś do zaoferowania. Po pierwsze, istnieją podłączenia do zasilania urządzeń zewnętrznych (Pro Power Onboard System), a gniazda znajdują się nie tylko w kabinie, ale także na platformie ładującej. W wersjach z klasycznymi silnikami moc podłączonych urządzeń jest ograniczona do 2 kW, w wersjach hybrydowych do 2,4 kW (limit na żądanie wzrasta do 7,2 kW).

Kolejną rzeczą, której potrzebujesz, jest kabriolet centralny. Przełącznik transmisji jest uporządkowany w specjalnej niszy, a na ukształtowanej platformie układany jest stół, na którym można wygodnie wypełnić dokumenty lub pracować na laptopie.


Następna jest klapa tylna. Standardowo jest wyposażony w boczne pętle mocujące i zaciski do mocowania długich przedmiotów. Powierzchnia robocza tylnej klapy jest opcjonalnie dostępna ze zintegrowaną linijką, uchwytem na urządzenia mobilne, stojakiem na szkło i piórnikiem.

Istnieją inne przydatne rozwiązania, takie jak Max Recline Seats z regulowanymi oparciami i przestronną szufladą pod tylnymi siedzeniami, ale nadszedł czas na modelowanie.

Dane techniczne Ford F-150 2021

Gama silników odbiorczych została wypełniona hybrydową instalacją PowerBoost. Składa się z naturalnie wolnossącego silnika V6 3.5 EcoBoost i silnika elektrycznego 35 kW (47 KM) zintegrowanego z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów SelectShift. Pod podłogą znajduje się bateria litowo-jonowa o pojemności 1,5 kWh, dzięki czemu architektura korpusu nie ulega zmianie. Hybrydowy Ford F-150 2021 ma 116-litrowy zbiornik. Dzięki tej pojemności samochód ma rezerwę mocy ponad 1120 km. W takim przypadku ciężarówka może holować przyczepę o masie do 5,4 tony.

Linia tradycyjnych silników pozostała taka sama. Zawiera:

  • Turbodoładowany silnik benzynowy V6 2.7 EcoBoost;
  • Kolejne turbo sześć V6 3.5 EcoBoost;
  • Benzyna pobrana w V6 3.3 Ti-VCT;
  • Atmosfera V8 5.0 Ti-VCT;
  • Turbodiesel V6 3.0 Power Stroke.

Wszystkie jednostki są połączone z 10-biegowym „automatycznym”. Standardowy napęd znajduje się z tyłu, ale za dodatkową opłatą instalowany jest napęd na wszystkie koła ze sterowaną elektronicznie Razdatką. Konfiguracja podwozia nie uległa zmianie: przednie zawieszenie ma nadal postać podwójnych wahaczy, tylne zawieszenie w postaci sztywnej osi ze sprężynami.

Ford F-150 2021: publikacja, cena

Sprzedaż nowego roku modelowego Ford F-150 2021 rozpocznie się jesienią. Dokładne ceny zostaną ogłoszone później, ale według wstępnych danych początkowy koszt odbioru wyniesie 30 000 euro. Wersja hybrydowa kosztuje co najmniej 35 000 euro.

Zdjęcie Ford F-150 2021

  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
(1 głos, im mittleren: 5 von 5)