Citroen C5 2021: cena, specyfikacje, zdjęcia

Europejska wersja nowego parkingu Citroen C5 2021 obchodziła drugi początek dnia i wkrótce była gotowa zakorzenić się na rynku Starego Świata. Modelu nie można uznać za absolutną nowość, ponieważ jest sprzedawany w Królestwie Środkowym od jesieni 2020 r. Jednak chińska wersja crossovera wykazuje wiele znaczących różnic w stosunku do osiągów w Europie. Muszę powiedzieć, że wzrosło zainteresowanie opinii publicznej i auto krytyka. Nie możemy przejść przez nowy C5 2021 , zwłaszcza, że ​​jego sprzedaż zostanie dostosowana.

Wyjątkowy wygląd nowego Citroen C5 2021

Citroën może narysować elegancki wygląd zewnętrzny dla młodych ludzi, jak żaden inny producent, a C5 2021 nie był pod tym względem wyjątkiem. Lśniący dywan z częściami ciała wyraźnie nie ginie w ruchu miejskim, zwłaszcza że oferuje wiele opcji dostosowywania: 7 kolorów nadwozia, 2 kolory dachu, 3 kolory dla paneli Airbump i 3 kolory dla szyn. W sumie 30 możliwych kombinacji, w rzeczywistości istnieje kilka kół ze stopów lekkich o średnicy od 17 do 19 cali.

Zdjęcie nowego Citroëna C5 2021

Budowa nowego zasilacza Citroen C5 2021

Ale przy tym wszystkim nie zauważono zewnętrznych różnic w stosunku do chińskich wyników w „europejskim”. Wymiary nie różnią się: długość 4500 mm, szerokość 1840 mm, wysokość 1670 mm, rozstaw osi 2730 mm, odległość 230 mm.


Oryginalne wnętrze nowego Citroen C5 2021

Jeśli oprócz nowej wersji Citroen C5 2021 dla Europy i Chin są prawie identyczne, wnętrze „towarzysza” znacznie się różni. Oczywiście ogólna koncepcja pozostała taka sama i możemy nawet zobaczyć nuty poprzedniej generacji Porsche Cayenne, ale niektóre ważne szczegóły dotyczące Francji zostały zmienione. Najpierw była 3-ramienna wielofunkcyjna kierownica zamiast 4-ramiennej chińskiej. Po drugie, wieloaspektowy wzór szwów na siedzeniach został zastąpiony prostokątnym wzorem.

✓ Możesz także sprawdzić:


Po trzecie, tylna sofa ma trzy osobne siedzenia z regulacją położenia wzdłużnego (zakres 150 mm) i oparcie z 5 stałymi pozycjami (kąt nachylenia wynosi od 19 do 26,5 stopni). Po czwarte, podstawowa pojemność bagażnika europejskiej wersji crossovera wzrosła do 580 litrów, zamiast 516 litrów „chińskiego”. Po złożeniu siedzeń w drugim rzędzie przestrzeń bagażowa jest zwiększona do 1630 litrów, czyli o 320 litrów więcej niż w wersji Celestial Empire.


Dzielone tylne siedzenia nowy Citroen C5 2021

Już w „bazie” nowy Citroën C5 2021 otrzymuje cyfrową tablicę rozdzielczą o przekątnej 12,3 cala, adaptacyjny tempomat i kompleks rozrywki z 8-calowym ekranem (obsługa Apple CarPlay i Android Auto), dostępem do Internetu, nawigacją). Nowość można opcjonalnie uzupełnić o parkowanie, widoczność we wszystkich kierunkach, panoramiczny dach, przednie fotele z wentylacją i masażem, bezprzewodowe ładowanie urządzeń oraz system kontroli przyczepności do wyboru trybu jazdy.

Cechy nowego Citroen C5 2021 roku

W Chinach nabywcy Citroen C5 2021 muszą zadowolić się dwoma silnikami benzynowymi z turbodoładowaniem THP – 1,6 litra o mocy 167 KM. i o pojemności 1,8 litra 204 KM. Oba są połączone z 6-biegową „automatyczną” i są produkowane w lokalnej fabryce.

Dla Europejczyków przygotowano znacznie szerszą gamę pojazdów silnikowych, w których znaleziono silniki benzynowe i wysokoprężne. Fani małych, ekonomicznych urządzeń docenią 1,2-litrowy silnik Turbo z rodziny PureTech, który wytwarza około 130 KM. Moc i moment obrotowy ok. 230 Nm. Dalej jest 4-cylindrowy silnik turbo o pojemności roboczej 1,6 litra, który wytwarza maksymalnie 180 „PS” i 250 Nm. Cóż, nie obyło się bez oleju napędowego i dwóch serii BlueHDi. Najmłodszy o pojemności 1,5 litra wytwarza do 130 KM. Stary 2,0-litrowy silnik o mocy 177 KM ma moc wyjściową i dokładnie 300 Nm momentu obrotowego na wylocie. i 400 Nm.

Nowy Citroen C5 2021

Käufer in Europa können zwischen dem 6-Gang-Schaltgetriebe und dem neuen “automatischen” 8-Band-EAT8-Design wählen. Der Leser befindet sich bei allen Versionen ausschließlich auf der Vorderseite. Gegen Ende 2020 versprechen die Franzosen jedoch, eine Modifikation des Allradantriebs mit einem Hybridkraftwerk, dessen Gesamtleistung 300 PS erreichen wird, und einer Batterieladung für 60 km autonome Fahrt nur mit elektrischer Traktion zu befriedigen.

Sercem nowego Citroen C5 2021 jest modułowa platforma EMP2 z przednimi fotelami MacPhersona i drążkiem skrętnym z tyłu. W połączeniu z modelami Aircross znajdujemy Peugeota 3008 i Peugeota 5008, które są zbudowane na tym samym „samochodzie”. Firma PSA zaprezentowała swój nowy produkt z progresywnymi poduszkami hydraulicznymi z ultrakrótkim zawieszeniem, w których amortyzatory nie są uzupełnione konwencjonalnymi amortyzatorami gumowymi, ale hydraulicznymi ogranicznikami u góry iu dołu. Podwozie to całkowicie „połyka” twarde uderzenia, co gwarantuje płynny i płynny ruch samochodu na nierównej drodze. To samo zawieszenie zastosowano również do przeprojektowania nowego Citroen C4 Cactus zaprezentowanego w ubiegłym roku.

  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
(1 głos, im mittleren: 5 von 5)