BMW M5 2021: dane techniczne, cena, data wydania

Od debiutu nowego BMW serii 5 nie minął miesiąc. Dwie najpotężniejsze wersje rodziny ujrzały światło dzienne – BMW M5 2021 , przekształcone w podobieństwo podstawowych maszyn i zasadniczo zachowujące stary sprzęt. Będą dostępne w sprzedaży w lipcu tego roku wraz ze zwykłymi „piątkami”.

Konstrukcja nadwozia nowych modeli

Zewnętrznie przeprojektowana seria „M” F90 prawie nie różni się od standardowej wersji „Fives”. W obecności tej samej optyki z sekcjami świateł nawigacyjnych w kształcie litery L, powiększonymi „nozdrzami” kratki, dużymi bocznymi wlotami powietrza. Kanał jest zaprojektowany w podobny sposób, ale tutaj wydech ma format dwóch podwójnych rur wzdłuż krawędzi zderzaka, a dyfuzor w środku ma nieco inny kształt.

Modyfikacja BMW M5 Competition 2020 wygląda nieco bardziej agresywnie niż zwykłe M5 dzięki czarnym elementom dekoracyjnym. Lśniące, czarne wykończenie uzyskuje się za pomocą fałszywego radiatora, „skrzeli” na skrzydłach, obudów lusterek i spoilera, który wieńczy pokrywę bagażnika. Rury wydechowe są chromowane na czarno.


✓ Możesz także sprawdzić:

Podczas aktualizacji paleta kolorów modeli nadwozia została rozszerzona. Dodano pięć nowych odcieni: Marki Hatch Grey, Motegi Red, Tanzanite Blue II, Aventurine Red II i Frozen Bluestone. Istnieją również nowe 20-calowe koła w szarym orbicie. Są zapożyczone z dwudrzwiowego BMW M8.


przestrzeń wewnętrzna

Wnętrze nowego BMW M5 2021 zostało ulepszone w taki sam sposób, jak podstawowe BMW serii 5. W wyniku przeprojektowania M nabył zestaw wskaźników wirtualnych i wyświetlacz centrum multimedialnego o przekątnej 12,3 cala (wcześniej 10,25 cala). Lista wyposażenia obejmuje także podgrzewaną kierownicę i fotele, wyświetlacz projekcyjny i akustykę Harman Kardon. Standardowe wnętrze wykonane jest ze skóry merynosowej.

W tunelu środkowym limuzyny pojawiły się dwa nowe klucze: jeden odpowiada za regulację systemów pokładowych, drugi – tryb M – za wybór trybu jazdy. Model BMW M5 2021 ma dwa fabrycznie zainstalowane programy – uliczny i sportowy, podczas gdy bardziej produktywna wersja Competition jest wyposażona we wstępnie ustawiony tor wyścigowy. Zmiana trybu jazdy wpływa nie tylko na działanie elektroniki pomocniczej, ale także na grafikę deski rozdzielczej i wyświetlacza projekcyjnego.


Straßenmodus bedeutet, dass alle verfügbaren Assistenzsysteme beteiligt sind und die Displays das für die fünfte Serie übliche Bild mit Instrumentenskalen anzeigen. Durch die Aktivierung des Sportprogramms wird ein Teil der Assistenten deaktiviert (hauptsächlich diejenigen, die den Betrieb des Bremssystems und der Lenkung stören) und die Bildschirme in den M View-Modus versetzt. Jetzt werden auf dem Armaturenbrett und der Projektionsanzeige rein sportliche Informationen angezeigt – Motordrehzahl, gewählter Gang, optimale Drehzahländerungszeit.

Tryb toru jest przeznaczony tylko dla torów wyścigowych. Jego wybór prowadzi do dezaktywacji wszystkich systemów bezpieczeństwa i bezpieczeństwa, a także do wyłączenia systemu audio i centralnego ekranu multimedialnego. Sedan zamienia się w prawdziwy samochód wyścigowy, który zapewnia nieopisane wrażenia z jazdy.

Dane techniczne BMW M5 2021

Silniki przeprojektowanego BMW M5 2021 z tyłu F90 pozostawiły swoich poprzedników bez modyfikacji. W standardowej Emce jednostka turbo V8 4.4 wytwarza 4400 KM. i 750 Nm. W wariancie konkurencyjnym ten sam silnik zapewnia 625 KM. i ten sam 750 Nm, ale maksymalny moment obrotowy jest szerszy. Silnik łączy się z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów i napędem na wszystkie koła M xDrive, który łączy przednią oś ze sprzęgłem.

Nowe BMW M5 2021 przyspiesza do „setki” w 3,4 sekundy, BMW M5 Competition w 3,3 sekundy. Linia 200 km / h jest przesyłana do modeli w 11,1 i 10,8 sekundy. Standardowa prędkość maksymalna jest ograniczona do 250 km / h. Przy zamawianiu pakietu kierowcy M maksymalna prędkość jest jednak zmieniana na 305 km / h.

W konfiguracji podwozia nie wprowadzono żadnych zmian, poza tym, że sedan zawodów otrzymał inne sprężyny i elektronicznie sterowane amortyzatory ze „starszego” BMW M8 Gran Coupé.

Cena i data wydania

Nowe BMW M5 2021 kosztuje 120,900 euro na rynku niemieckim, a konkurs BMW M5 2021 kosztuje 129.900 euro.

 

  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
(1 głos, im mittleren: 5 von 5)