BMW i3 2021: dane techniczne, cena, data wydania

W przeddzień rozpoczęcia Salonu Samochodowego we Frankfurcie nowa firma BMW zaprezentowała zaktualizowaną wersję nowego kompaktowego pojazdu elektrycznego BMW i3 2021 . Model przeszedł pierwszą poważną aktualizację od czasu premiery pod koniec 2013 roku. Wprawdzie ulepszenia zostały wprowadzone już w 2020 roku – wtedy sedan otrzymał nowy akumulator o pojemności 33 kWh (wcześniej akumulator wynosił 22 kWh).

Nowe BMW i3 2021

Obecnej aktualizacji towarzyszyły znacznie bardziej znaczące zmiany, na przykład zmiana wyglądu zewnętrznego i ulepszenie oprzyrządowania. Jednak głównym rezultatem aktualizacji był wygląd sportowej modyfikacji nowego BMW i3 2021 , która różni się w innej konfiguracji niż zderzaki, większe felgi, zmodyfikowane podwozie i silnik elektryczny. zwiększona produktywność.

Opcja „podgrzewana” będzie dostępna w listopadzie 2021 r. Ze zwykłą wersją w cenie 45 750 euro. Podstawowy koszt klasycznego sedana w Niemczech wynosi 37 550 euro.


W krajach starego świata nowy samochód elektryczny BMW i3 2021 cieszy się bardzo stabilnym popytem, ​​szczególnie w odniesieniu do bezwzględnej ceny. Krzywa sprzedaży po wprowadzeniu modelu na rynek postępuje regularnie: w 2021 r. Sprzedano 9048 sztuk, w 2020 r. – 11851 sztuk, w 2020 r. – 14999 sztuk.

Główni konkurenci przeciwko Renault Zoe i Nissan Leaf, jeśli nie wycofani, nie są zbyt silni, dystrybuowani w 2021 r., Z nakładem odpowiednio 21 240 i 18 210 egzemplarzy. Nie ubiegają się jednak o status premium i mają bardziej skromny rozmiar (Nissan kosztuje około 23 tys. Euro, Renault 22 tys. Euro).


Perspektywy rozwoju nowego BMW i3 w 2021 roku są zatem bardzo dobre. Dlatego interesujące jest bardziej szczegółowe zbadanie technicznych cech niemieckiej nowości.

Konstrukcja nadwozia nowego BMW i3 i nowego BMW i3 2021

Pomimo skromnych rozmiarów bawarski pojazd elektryczny charakteryzuje się dynamicznym wyglądem przed zmianą stylizacji, który uzupełniony jest masą „wiórów” o nietypowym wyglądzie. Po zaplanowanej aktualizacji hatchback wyglądał jeszcze jaśniej i bardziej ekscytująco, szczególnie w sportowej wersji nowego BMW i3. Ale porozmawiamy o tym nieco później, na początku zbliżymy się do metamorfozy, która nastąpiła wraz z pojawieniem się zwykłego „ai trzeciego”.

Zdjęcia nowego BMW i3 2021

Po pierwsze, zwróćmy uwagę na prostą zmianę kolorystyki dwubarwnego nadwozia – jeśli ten cień w porównaniu z kontrastującym czarnym kolorem maski, dachu i tylnej klapy, teraz bagażniki dachowe i łuki na bocznych drzwiach. Ponadto przednie i tylne zderzaki otrzymały inną konstrukcję, a na karoserii pojawiły się inne srebrne elementy.

✓ Możesz także sprawdzić:

Takie akcenty są umieszczone, na przykład, w dolnej części ścian bocznych i na pokrywie bagażnika, a górne kontury szyb bocznych są również ograniczone przez lekkie paski rozciągające się do tyłu.

Konstrukcja zasilacza BMW i3 2021

Wygląd nowego BMW III ma teraz standardowo pełną wersję LED. Dotyczy to tylnych świateł, reflektorów, a nawet poziomych ujęć kierunkowskazów. Gama emalii nadwozia modelu została poszerzona o dwa nowe kolory, w tym sześć kolorów: Capparis White, Fliessschwarz, Melbourne Metallic Red, Imperial Blue Metallic, Protonic Blue Metallic, Mineral Gray Metallic.

„Sportowy” wariant nowego BMW i3 2021 różni się od standardu tym, że ma mocniejsze zderzaki z dekoracyjnymi wstawkami i oryginalnymi osłonami, przedłużeniami wału kół oraz ekskluzywnymi 20-calowymi felgami aluminiowymi. Charakterystyczną cechą wersji S jest wszechobecne zastosowanie w zewnętrznym wykończeniu czarnego połysku.


W przeciwieństwie do wyglądu zewnętrznego bawarski samochód elektryczny nie otrzymał wielu aktualizacji. Główną innowacją był ulepszony system multimediów iDrive z ekranem 10,25 cala, ulepszone menu, ulepszona funkcja rozpoznawania mowy, profesjonalny system nawigacji, nowy pakiet aplikacji i interfejs Apple CarPlay (opcjonalnie).

Reszta pozostaje niezmieniona – poprzednia konfiguracja kabiny z 4 siedzeniami kończy się przeważnie wykorzystaniem materiałów pochodzących z recyklingu i surowców odnawialnych, przy czym drzwi otwierają się na siebie, znana lista kompletnych zestawów (warsztat, strych, loża i apartament).

Wnętrze nowego BMW i3 2021

Niemieccy inżynierowie wprowadzili innowacje dzięki różnym asystentom elektronicznym. Należą do nich asystent parkowania (przyspieszenie sterowania, hamowanie, wybór biegów i obrót kierownicy), kamera cofania, ostrzeżenie przed kolizją z wykrywaniem pieszych, adaptacyjny tempomat z funkcją stop & go, km / h).

Dane techniczne nowego BMW i3 2021

Klasyczna wersja nowego BMW i3 2021 jest napędzana silnikiem elektrycznym o mocy 170 KM. (250 Nm), przekładnia trakcyjna z jednostopniową skrzynią biegów na tylnej osi. Przyspieszenie do 100 km / h w samochodzie zajmuje 7,3 sekundy, ograniczenie prędkości jest ustawione na 150 km / h. Samochód elektryczny jest wyposażony w litowo-jonowy akumulator trakcyjny o pojemności 33 kWh, który oferuje rezerwę mocy w standardowym cyklu NEDC po pełnym naładowaniu – 290 km w cyklu WLTP – 235 km w rzeczywistych warunkach – około 180 km.

Sportowa modyfikacja nowego BMW i3 2021 była kontrolowana przez zmodyfikowany silnik elektryczny zwykłego i3. Dzięki kolejnemu programowi sterującemu i nowym łożyskom produkcja została zwiększona do 184 KM. i 270 Nm. Dzięki zwiększonej wydajności przy 14 KM i 20 Nm tylna klapa mogła nieznacznie poprawić właściwości dynamiczne. Przyspieszenie do „setek” wersji z indeksem S nie przekracza 6,9 sekundy, a maksymalna prędkość pojazdu jest ograniczona do 160 km / h.

Akumulator w wersji „naładowanej” ma tę samą pojemność 33 kWh, co odpowiada w przybliżeniu tej samej rzeczywistej rezerwie mocy wynoszącej 180 km. Ładowanie akumulatora do 80% po podłączeniu do nowego urządzenia BMW i Wallbox zajmuje 2 godziny 45 minut – około 11 godzin po podłączeniu do sieci domowej.

Oprócz mocnego silnika elektrycznego, wersja i3s ma niedoceniane sportowe zawieszenie 10 mm z oryginalnymi sprężynami, amortyzatorami i stabilizatorami. Węższe i sztywniejsze zawieszenie poprawia stabilność pojazdu przy dużych prędkościach i na ciasnych zakrętach. Realizacja potencjału kierowcy jest w pełni obsługiwana przez tryb sportowy, który można wybrać za pomocą przełącznika jazdy.

Obie wersje nowego  BMW i3 2021 są opcjonalnie wyposażone w dwucylindrowy silnik benzynowy o pojemności 0,65 litra (38 KM), który nie przenosi przyczepności na koła, ale działa tylko w trybie generatora do ładowania. Przy pracującym silniku benzynowym i wyposażonym w 9-litrowy zbiornik rzeczywisty udźwig tylnej klapy wynosi 330 km, o 150 km więcej niż w przypadku modyfikacji bez generatora.

Z drugiej strony samochód z silnikiem pracującym na biegu jałowym w cyklu NEDC nie może przekraczać 220 do 235 km – przyspieszone zużycie energii wynika z dodatkowych 120 kg, które stanowią ciężar generatora pokładowego ze wszystkimi powiązanymi urządzeniami.

Zdjęcia nowego BMW i3 2021

  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
(1 głos, im mittleren: 5 von 5)